Die op zoek is naar een partner voor de totaalrenovatie van mijn zaak
En ben op zoek naar een betrouwbare uitvoerder voor mijn belevingsconcept
Winkelcentrum K in Kortrijk opende tien jaar geleden de deuren. Jaarlijks trekt het winkelcentrum zo’n vijf miljoen bezoekers. Een van de sterkhouders is de schoenen- en handtassenspeciaalzaak Crinkles. Sibel Fashion, het familiebedrijf achter Crinkles, investeerde fors om de winkel de uitstraling te geven die ze verdiende en vond in Bossuyt de geschikte partner om dat te verwezenlijken. “Ons aanbod springt nu beter in het oog en onze klanten krijgen terug goesting om schoenen te kopen”, aldus Gaetan Dont, salesverantwoordelijke van Sibel Fashion.
Sibel Fashion is het familiebedrijf achter de merken Crinkles, Nobody en Kisses of Pearl. Het bedrijf ontstond in de jaren 1950 en is gespecialiseerd in damesaccessoires. Met Gaetan Dont is de vierde generatie aan de slag in de onderneming. De familiale groep telt intussen twee winkels, 14 shop-in-the-shops en 2 webshops. Ze richt zich ook op de B2B-markt.
Gaetan Dont: “Onze Crinkles-winkel in Kortrijk is een belangrijk radar in het netwerk van Sibel Fashion. Omdat we ook eigen producten ontwerpen voor de groothandel, gebruiken we deze winkel als proeftuin en onderzoeken we hoe ze het beste geëtaleerd kunnen worden. Na 10 jaar was een opknapbeurt hoognodig. We bieden een grote variëteit aan merken die kwaliteit uitstralen. Dat wilden we ook naar ons interieur doortrekken.”
Gaetan kwam al snel bij Bossuyt Shop Interiors uit om zijn plannen toe te lichten. “Ze genieten een uitstekende reputatie en na het eerste contact wisten ze me meteen te overtuigen. Ik kwam net zelf uit een verbouwing en Bossuyt garandeerde dat we ons tijdens de werken van niets zouden moeten aantrekken. Zij zouden ons volledig ontzorgen en dat is ook gebeurd.”
Doorheen de jaren steeg bij Crinkles vooral de handtassenverkoop. “Maar we hebben ook een ruim schoenenaanbod en dat willen we beter in de verf zetten. Daarom moest de flow in de winkel aangepakt worden. Klanten moeten in één oogopslag de smaak te pakken krijgen om een nieuw paar schoenen te kopen. Onze eigenheid blijft belangrijk, maar de inrichting moest op een innovatieve, moderne manier herbekeken worden.”
De architect bij Bossuyt kreeg carte blanche en het eerste ontwerp voldeed meteen aan alle verwachtingen. De eyecatcher werd een monoliet, een stevig meubelstuk dat centraal in de winkel werd geplaatst om de schoenen te presenteren. “Bossuyt begeleidde ons uitstekend in de materiaalkeuze. De monoliet is makkelijk in onderhoud en kan tegen een stootje. Ook het stockageprobleem werd opgelost, want onder het meubel zit een zee aan kastruimte.”
Laat van je horen zodat we je kunnen adviseren én goesting geven: om te ondernemen, om je bedrijf te laten groeien en om elke dag aan de slag te gaan in een inspirerend interieurconcept.
Als sluitstuk werd de verlichting vernieuwd en de winkel opnieuw geschilderd om de producten beter tot hun recht te laten komen. Een opzet waar Bossuyt perfect is in geslaagd. “We stonden aanvankelijk wat sceptisch tegenover de kleurenkeuze, maar in combinatie met de sfeervolle belichting en de rest van het op maat gemaakte, authentieke winkelmeubilair klopt het plaatje helemaal. We hadden het niet beter kunnen dromen.”
De werkzaamheden zelf namen slechts iets meer dan een week in beslag. “Bossuyt had tien werkdagen vooropgesteld, maar het team was duidelijk goed op elkaar afgestemd en kon de klus twee dagen sneller klaren. Ook alle communicatie verliep vlot. Zo kon ik met vragen steeds bij Tom Bossuyt zelf terecht. Op alle vlakken heeft Bossuyt ons dus verrast. En het nieuwe ontwerp heeft onze klanten goesting doen krijgen in onze producten. We merken nu al een duidelijke stijging in de schoenenverkoop”, besluit Gaetan Dont van Sibel Fashion.