Die op zoek is naar een partner voor de totaalrenovatie van mijn zaak
En ben op zoek naar een betrouwbare uitvoerder voor mijn belevingsconcept
Almaar meer boetiekwinkels ondervinden moeite om te overleven. Maar ’t Kapelleke Fashion uit Deerlijk boekt al meer dan 70 jaar succes met betaalbare, stijlvolle dameskledij. De winkel verhuisde recent naar het centrum van de gemeente. “We wilden een ruimer aanbod en tegelijk een jonger publiek aantrekken. Bossuyt wist meteen hoe we onze zaak een eigentijdse look met een knipoog naar het verleden konden geven”, vertellen zaakvoerders Silvie Vantomme en Heinz Tanghe.
De familiezaak ’t Kapelleke Fashion kent in Deerlijk een zeer goede reputatie, mede door de persoonlijke service van Silvie, haar mama Nicole en het volledige team. Dagelijks staan ze klanten met raad en daad bij in hun keuze van een nieuwe outfit. De passie voor mode erfde Silvie van haar mama, die zelf nog in de winkel meehelpt.
Tien jaar geleden werd de oorspronkelijke winkel, die zich in het ouderlijke huis bevond, al eens heringericht. “Daar uitbreiden was niet meer mogelijk. We hebben een gloednieuw pand opgericht in de Sint-Amandusstraat. Ze is strategisch goed gelegen: pal in het centrum, en toch vlot bereikbaar en met een ruime private parking. Vlakbij ligt de school De Beuk. Omdat we nu ook een jonger publiek willen aanspreken, is dat dus mooi meegenomen”, legt Heinz uit.
De oppervlakte van het nieuwe pand bedraagt 500m², het viervoudige van de ruimte die ze vroeger ter beschikking hadden. “De grootste uitdaging was dan ook om er een gezellige plek van te maken waar het vaste cliënteel zich thuis voelt. We schreven vier bedrijven, gespecialiseerd in interieurinrichting, aan. Een absolute voorwaarde was dat ze het volledige plaatje van A tot Z zouden afwerken.”
Al tijdens het eerste contact met Bossuyt klikte het. “Van hen kregen we de nodige tijd om een eerste voorstel bij te sturen. Al in de conceptfase werd er echt naar ons geluisterd. We vulden elkaar ook goed aan. Zo keken wij meer naar de praktische inrichting, terwijl de architect van Bossuyt met gewaagde interieurideeën op de proppen kwam. Dankzij 3D-beelden konden ze ons ook tonen hoe de winkel er zou uitzien. Die aanpak heeft geloond, want zo hebben ze ons ook overtuigd.”
De winkel kreeg een frisse look en feel. Op esthetisch vlak, in de materiaalkeuze en de indeling kreeg Bossuyt carte blanche. Silvie en Heinz: “Ze hebben elk voorstel wel bij ons afgetoetst. Daarbij zochten we een evenwicht tussen kostprijs en uitstraling. We besloten uiteindelijk om met natuurlijke materialen te werken, zoals hout, natuursteen en parket en met subtiele tinten warmte in het geheel te brengen. De verlichting maakt het plaatje compleet en doet onze collecties alle eer aan.”
Opvallend is het kassagedeelte, dat centraal staat opgesteld. “Enerzijds breekt dat het geheel, anderzijds zorgt die opstelling ervoor dat we dichter bij onze klanten staan. Dat is belangrijk want net door dat persoonlijke contact kunnen we ons onderscheiden van de grote winkelketens. Ook de koffiehoek versterkt het huiselijke gevoel dat we hier willen creëren.”
Laat van je horen zodat we je kunnen adviseren én goesting geven: om te ondernemen, om je bedrijf te laten groeien en om elke dag aan de slag te gaan in een inspirerend interieurconcept.
In oktober 2018 vatten de werken aan en uiteindelijk kon ’t Kapelleke Fashion begin februari de deuren voor het publiek openen. “Omwille van vochtproblemen die veroorzaakt werden door de nieuwbouw, liepen de werken aanvankelijk wat vertraging op. Bossuyt stuurde echter snel bij en slaagde erin om op tijd af te werken. De werfleider volgde alles goed op en speelde kort op de bal. Hij was ook altijd aanspreekbaar en stelde zich flexibel op, ook na de oplevering. Je ziet dat Bossuyt met mensen werkt die hun stiel door en door kennen. We hoefden ons op geen enkel moment zorgen maken.”
Ruim twee jaar lang werkten Heinz en Silvie aan hun droom, en nu de investering achter de rug is, mag het resultaat er zijn. “De nieuwe winkel is volledig ons ding. Zowel onze klanten als onze leveranciers reageren unaniem positief. We trekken nu ook een jonger publiek aan, dat zich door het nieuwe concept aangesproken voelt. Een tevreden klant is wat ons motiveert om er elke dag opnieuw tegen aan te gaan”, besluiten Silvie en Heinz.