Contact

Bossuyt Shop Interiors bundelt de krachten met Lemmens Winkelinrichting

De fusie- en overnamemarkt is tijdens de coronacrisis voor een groot stuk stilgevallen. Tegen de trend in kondigt Bossuyt Shop Interiors uit Kuurne vandaag de overname van Lemmens Winkelinrichting uit Boechout aan. Tegelijk sluit het met zusterbedrijf Lemcool, dat gespecialiseerd is in industriële koeling, een strategisch partnerschap af. “Deze overname kadert in onze bredere strategie waarbij we dichter bij de klant willen staan om hem nog meer te inspireren, juist te adviseren en beter van dienst te kunnen zijn. De ervaring en expertise van Lemmens en Lemcool zal ons, mede op technisch vlak, verder versterken”, stellen Jan en Tom Bossuyt, zaakvoerders van Bossuyt Shop Interiors.   

Bossuyt Shop Interiors bundelt de krachten met Lemmens Winkelinrichting
“We willen onze actieradius en expertise nog verder uitbreiden”

Het verhaal van Bossuyt Shop Interiors begint in 1927. Als gespecialiseerd verdeler en installateur van machines en koelkasten voor bakkers, slagers en kruidenierszaken legt Leon Bossuyt de basis voor zijn familiebedrijf. Zijn kinderen en kleinkinderen bouwen de zaak stelselmatig uit. Op vandaag specialiseert Bossuyt Shop Interiors zich in interieuroplossingen en totaalconcepten voor vijf marktsegmenten: food, pharma, horeca, fashion en beauty.

Tom Bossuyt: “De laatste jaren zijn we geëvolueerd van productverkoper naar conceptontwikkelaar. Onze klanten zijn voornamelijk ambachtelijke ondernemers, die moeten nadenken over hoe ze in deze tijden een meerwaarde kunnen creëren. Wij adviseren en inspireren hen na een doorgedreven DNA-analyse van hun drive en passie enerzijds en van hun product of dienst anderzijds. Doordat we in meerdere sectoren actief zijn, weten we perfect hoe de consument denkt en proberen we dat te matchen met het DNA van hun zaak.”

Duurzaam partnership

Zoals vele andere bedrijven heeft corona ook een impact op de activiteiten van Bossuyt Shop Interiors gehad. De plannen om Lemmens over te nemen dateren echter van voor de crisis. “We zijn ambitieus en willen onze leidende marktpositie verstevigen. Met deze overname kunnen we onze klanten een nog betere service aanbieden. Ook voor ons team, na de fusie meer dan 100 mannen en vrouwen sterk, is deze overname een positieve zaak. Naast kennisuitwisseling zullen onze installateurs en servicetechnici zo minder afstand moeten afleggen en dat komt hun work-life balance natuurlijk ten goede.”

Tijdens de eerste gesprekken werd al snel duidelijk dat beide bedrijven op dezelfde golflengte zaten. “We zijn, net als Bossuyt Shop Interiors, een derde generatie familiebedrijf. Bovenop onze jarenlange ervaring in winkelinrichting, zal onze meerwaarde ook van ons zusterbedrijf Lemcool komen. Er is immers veel vraag naar duurzame koelsystemen. Onze expertise kan Bossuyt Shop Interiors dus versterken. We gaan voor een langdurig partnerschap”, stelt Jan Lemmens, zaakvoerder van Lemcool.

Goesting geven

Alle werknemers van Lemmens behouden hun job. Ook de operationele leiding blijft in handen van de huidige manager, Pieter Nuyts. “Bovenal willen we de continuïteit garanderen. Door deze schaalvergroting kunnen we efficiënter werken en vergroten we onze slagkracht, want om relevant en inspirerend in onze sector te blijven, willen we nog meer projecten gaan realiseren”, vervolgt Jan Bossuyt.

Lemmens zal voortaan als ‘Bossuyt-Lemmens Food Shops’ door het leven gaan. De nieuwe afdeling strookt ook perfect met de ambitie van de West-Vlaamse winkelinrichter. “We kijken nu al over de taalgrens om ook in Wallonië een hub te creëren, met eigen mensen die ons DNA uitdragen en die concepten uittekenen waar zowel wij als onze klanten trots op zijn. We willen hen en de consument goesting geven: om te ondernemen, om te winkelen, om zich te laten verzorgen, adviseren of verwennen en om elke dag aan de slag te gaan in een inspirerend interieurconcept”, aldus Tom Bossuyt.

andere interessante artikels voor u
FOOD
Food Trends: Food Labs

Winkelen is niet meer louter praktisch. In plaats van een tussenstop te zijn op weg naar huis, kan een winkel ook een bestemming op zich zijn.



Lees artikel  
FOOD
Food Trends: Blurred Concepts

De Blurred Concepts trend verwijst naar kruisbestuivingen. Naar anti-hokjes denken en naar elkaar toegroeien



Lees artikel  
FOOD
Food Trends: No-Waste

No-Waste concepten worden gedragen door sterke waarden als fundamenteel respect voor mens, dier en natuur.



Lees artikel  
Blijf op de hoogte van de laatste trends

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks een update van onze nieuwste projecten en de laatste trends.

 
Deze website gebruikt cookies

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Deze kan je weigeren indien je dit wenst.

Meer informatie over cookies